Fundamentem oceny 360 stopni jest twierdzenie, że najlepsza wartość liczbowa kompetencji analizowanego zatrudnionego może zostać zdobyta poprzez agregację oceny osób otaczających badanego na przykład przełożony, pracownicy niższego szczebla, współpracownicy z takich samych stanowisk itp.
W tych rozważaniach aktywność będzie skierowana na zagadnieniu opinii ankietowanych w formie dwóch typowych metod: formularz drukowany, ankieta, a także ankieta w sieci firmowej. Dla nieprzygotowanego użytkownika są to metodologie wymienne; w każdym z tych przypadków osoba ankietowana anonimowo wygłasza oceny wypowiadając opinię o danej osobie. Ankiety standardowa i elektroniczna działają w oparciu o taką samą kolejność obszarów,czyli niczym nie różnią się.
Istnieje jednakże argument, który wskazuje, że warto stosować w niekiedy formularzy zdalnych. W tej sytuacji (i częstokroć jest to robione przez ukierunkowane na jakość wniosków podmioty gospodarcze - doradcze informatyczne) operator badania w taki sposób przygotowuje program komputerowy przeprowadzający badanie, ażeby każde z ocenianych zachowań udostępniane były w niemożliwej do przewidzenia kolejności. Dzięki temu, że zniechęcenie do pracy nad ankietą respondenta odnosi się bezpośrednio na pojawienie się błędu systematycznego przy kolejnych ptaniach, zastosowanie przypadkowego układu pytań czyni wynik bardziej liniowym i tworzy go nieco bardziej podobnym pod względem statystyki.
Inne blogi: Blog 1
Słowa kluczowe: ocena 360 stopni, badanie 360, ocena 360, badanie kompetencji pracownika, badanie kompetencji, ocena kompetencji, metoda 360, ankieta oceny 360, formularz oceny 360, ankieta on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz