Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z często robionychocen w firmach. Może być dostawcą wiedzy odnośnie tego w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe jak również, co sądzą pracownicy o wdrożonej nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są zwykle zgodnie ze schematem: precyzyjne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, określenie zbioru cech, które określają cel, odwzorowanie cech w ankiecie oceny, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, agregacja danych z ankiet oraz napisanie raportu z badań.
Adekwatnie do planu organizacji określone fragmenty ewentualnie całe badanie zwykle przekazywane jest do realizacji niezależnej organizacji konsultingowej, mającej potencjał merytoryczny, by przygotować wszystkie zlecone jej zadania połączone z oczekiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów merytorycznych towarzyszących organizacji i przeprowadzeniem analiz satysfakcji pracowników jest formularz badania, który zależnie od warunków bywa w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli oceniający dostęp do sieci intranetowej.
W każdym z tych przypadków, otrzymane w formularzu ankiety oceny informacje z ankiet wprowadzane są do specjalnego narzędzia IT (w wielu sytuacjach może być to dedykowany plik arkusza), który dokonuje przekształcenia danych i analizy statystyczne. Ich przejrzystość określa o tym jaka jest wiarygodność określonego w badaniu rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz