Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z często prowadzonych badań w organizacjach. Może być źródłem wiedzy odnośnie tego w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe oraz, co sądzą pracownicy o nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowniczych wykonywane są zwykle zgodnie z listą: precyzyjne określenie celu oceny satysfakcji, zdefiniowanie zestawu cech, definiujących model, przeniesienie do ankiety oceny, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, opracowanie wyników badania i opracowanie raportu po badaniu.
W zależności od planu firmy część ewentualnie całość prac najczęściej przekazywane jest do wykonania zewnętrznej firmie konsultingowej z obszaru HR, która może przeprowadzić wszystkie zamówione u niej zadania związane z oczekiwaną oceną.
Największym problemów merytorycznych związanych z przygotowaniem i realizacji badań satysfakcji pracowniczych bywa formularz dla respondentów, który zależnie od warunków istnieje w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci internetowej.
Niezależnie od rozwiązania, pozyskane w badaniu empirycznym analizy informacje z ankiet wpisane są do dedykowanego narzędzia - programu komputerowego - (często może być to przygotowany specjalnie arkusz kalkulacyjny), który wykonuje przekształcenia danych i niezbędne rachunki. Ich przejrzystość decyduje o tym jaka jest wiarygodność otrzymanego w badaniu wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz