Badanie satysfakcji zatrudnionych jest jednym z często prowadzonychocen w firmach. Może być dostawcą wiedzy zarówno odnośnie tego jak postrzegane są warunki pracy jak również, co sądzą pracownicy o nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowników wykonywane są zwykle zgodnie ze schematem: dokładne opisanie celu oceny satysfakcji, naszkicowanie zbioru cech, które określają cel, przeniesienie do ankiety badawczej, badanie ankietowe wśród respondentów, opracowanie wyników badania i przedstawienie raportu postbadawczego.
Zależnie od potrzeb korporacji część lub całość badania często przekazywane jest do realizacji wybranej organizacji konsultingowej, mającej potencjał merytoryczny, by wykonać wszystkie zamówione u niej zadania połączone z poszukiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów technicznych towarzyszących organizacji i realizacji ocen satysfakcji pracowników jest formularz ankiety, który adekwatnie do możliwości firmy bywa w formie tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci firmowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, uzyskane w formularzu ankiety oceny informacje z formularzy wprowadzane są do dedykowanego narzędzia - programu komputerowego - (w najprostszym przypadku jest to przygotowany specjalnie plik Excel), który wykonuje agregacje danych i wymagane obliczenia. Ich jakość określa m.in. jaka jest jakość otrzymanego w badaniu wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz